kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹

خدمات مخابرات به زائران اربعین 

 
 
شرکت مخابرات ایران با هدف مشارکت در خدمت به زائران اربعین حسینی، امکان استفاده روزانه یک گیگابایت ترافیک رایگان بر بستر Public-Wifi را فراهم کرد.
به گزارش ایسنا، با هماهنگی‌های انجام شده توسط حوزه تجاری و خدمات مشتریان شرکت، زائران اربعین می‌توانند با ورود به درگاه 
hotspot.tci.ir، از تاریخ ۱۶مرداد تا ۱۵ شهریورماه جاری، با ثبت‌نام موقت در این درگاه، از یک گیگابایت ترافیک رایگان روزانه در مکان‌های عمومی برای ثبت لحظات و خاطرات این سفر معنوی بهره‌مند شوند.
البته چندی پیش و براساس اعلام شرکت مخابرات ایران، رحیم فلاح‌زاده؛ مدیر مخابرات منطقه خوزستان با تأکید بر ارائه حداکثری پوشش ارتباطی مخابراتی در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به وجود دو مرکز مخابراتی در دو مرز شلمچه و چذابه، اقدامات مهمی درخصوص توسعه و پایداری شبکه از قبیل تأمین مسیرهای فیبرنوری دارای مسیر پروتکشن انجام شده است که بر اساس تجارب سال‌های گذشته و با استفاده از ظرفیت این شبکه فیبرنوری توانستیم زیرساخت‌ها و پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابایت مورد نیاز در اختیار سازمان‌ها از جمله پایانه‌ها، گذرنامه، ثبت احوال، نهادهای امنیتی، صدا و سیما و سایر اپراتورها برای خدمات‌رسانی قرار بدهیم.
او با اشاره به تقویت سایت‌ها برای افزایش پوشش جهت پایداری ارتباطی شبکه همراه اول که در مبادی ورودی از سمت بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اندیمشک و... که در مسیر قرار دارند، افزود: در همین راستا چهار سایت همراه اول در پایانه مرزی شلمچه و چذابه نصب و راه‌اندازی و وارد مدار شد و همچنین به همین منظور شش سایت پرتابل متحرک در دو مسیر منتهی به چذابه و شلمچه به منظور افزایش پوشش ترافیکی و افزایش ظرفیت زوار اربعین نصب و راه‌اندازی شد.
مدیر مخابرات منطقه خوزستان از اقدام مخابرات جهت راه‌اندازی wifi رایگان در پایانه‌های مرزی خوزستان خبر داد و اعلام کرد: علاوه‌بر تقویت دیتای مخابرات، همچون سال گذشته وای فای رایگان شرکت مخابرات با برند tci.wifi در پایانه مرزی شلمچه و چذابه راه‌اندازی شده که در پایانه‌های شلمچه و چذابه و اطراف محوطه آن فعال است و تمام زائران حرم حسینی که در آنجا هستند می‌توانند به مدت ۲۴ ساعت به صورت رایگان از آن استفاده کنند.
فلاح‌زاده درباره استفاده ظرفیت زیرساخت ارتباطات مخابراتی گفت: در همین راستا با تلاش شبانه‌روزی همکارانم شبکه  فیبرنوری یادمان شهدای شلمچه به پایان رسید و به زودی دیگر پروژه شبکه فیبر نوری مسیر مواکب چذابه نیز جهت استفاده از زیرساخت شبکه مورد بهره‌برداری می‌رسد.
او با تأکید بر ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب به زوار اباعبدالله الحسین‌(ع) نسبت به سنوات گذشته، ارائه این خدمات را از افتخارات مجموعه مخابرات خوزستان دانست و افزود: در حوزه پشتیبانی نیز تیم‌های متعددی به صورت شیفت و شبانه‌روزی، وضعیت پایداری شبکه را رصد و کنترل می‌کنند و همچنین تیم‌های فنی و خادمین مواکب مستقر در پایانه‌های مرزی درخصوص ارائه خدمات از جمله؛ فعال کردن رومینگ بین‌الملل، وای‌فای رایگان، معرفی بسته‌های به صرفه ویژه اربعین، استفاده از بستر و اپلیکیشن ایرانی برای تبادل اطلاعات دیتایی و توزیع بروشور و... در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه مستقر و به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.
مدیر مخابرات منطقه خوزستان با توصیه 
بر استفاده از بستر و اپلیکیشن ایرانی برای تبادل اطلاعات، تأکید کرد: زوار اربعین حسینی حتمأ قبل از خروج از مرز ایران نسبت به فعال‌سازی بسته رومینگ بین‌الملل اقدام کنند تا مشمول پرداخت هزینه زیادی نشوند و به همین منظور همکاران ما جهت اطلاع‌رسانی و راهنمایی به زائران اربعین حسینی به صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های مرزی مستقر هستند.
فلاح‌زاده افزود: مخابرات  در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به برپایی مواکب شهدای مخابرات و ارتباطی همراه اول در مرزهای خوزستان با حضور همکاران جهت طبخ و توزیع نذورات و... و راهنمایی زوار اربعین حسینی اقدام و خدمت‌رسانی می‌کند.
 زائران اربعین از کدام سیم‌کارت استفاده کنند؟
همچنین به گزارش ایسنا، امیر محمدزاده لاجوردی؛ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سؤال که زائران اربعین پس از ورود به عراق باید از کدام سیم کارت عراقی یا ایرانی استفاده کنند، اظهار کرد: تقریبا قیمت‌ها مشابه یکدیگر و رقابتی است و خیلی نمی‌توان گفت قیمت‌ها مزیت زیادی ایجاد می‌کند.
وی افزود: با اپراتورهای ایرانی هم صحبت کرده‌ایم که بین سیم‌کارت‌های ایرانی که رومینگ می‌شوند و سیم‌کارت‌های عراقی در بحث کیفیت و سرویس‌دهی تفاوتی قائل نشوند. سال گذشته می‌توان گفت تقریبا این کار را انجام دادند و امیدواریم این اتفاق امسال نیز رخ دهد. نکته دیگر اینکه برای کاربران و زوار ایرانی که وارد عراق می‌شوند و می‌خواهند صحبت و ارتباط صوتی و تصویری با خانواده خود در ایران برقرار کنند و احتمالا از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند؛ باید بگویم که شبکه‌های اجتماعی ما بعد از مرز هم جوابگوست.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: ممکن است کاربری از پیام‌ر‌سان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کند که اتفاق خوبی در این زمینه رخ داده و کاری که امسال هم انجام شده این است که لینک مستقیمی بین عراق و تهران ایجاد کردیم. این لینک مستقیم باعث می‌شود زمانی که کاربر ایرانی در عراق هست و می‌خواهد محتوایی را در ایران مشاهده کند، مستقیما درخواست از عراق به ایران فرستاده شود. قبلا این درخواست تا فرانکفورت رفته و بعد به ایران می‌آمد و دوباره پاسخ آن از تهران به فرانکفورت و بعد به عراق یا کربلا می‌رفت.
لاجوردی افزود: در گذشته هر  یک درخواستی که کاربر می‌داد ۲۰۰ میلی ثانیه طول می‌کشید اما درحال حاضر با لینک ایجاد شده بین تهران و عراق تقریبا ۵۰ میلی ثانیه شده است.